Crap crap crap

Imorgon ska jag stå på en scen och sjunga en massa crap. Jag hatar detta och jag vill verkligen inte.
Jag sitter nu och lyssnar igenom "And we all say its fever and you know me well" som jag blandannat ska sjunga. Det är fanimig den oklaraste smörja som jag hört. Dessutom helt fel tonart för mig, men ville någon transponera ackorden? Nej. Pissrockensemble. Jag vill inte. Har någon ens hört låten?
Det är säkert ingen låt ens, en synvilla, en hägring eller en illusion. Ett skämt. Jag vet inte vad!

Spelar ingen roll om jag står inför publik eller har en ensam lyssnare, jag vill alltid förmedla vad sången säger mig och iallafall försöka nå fram med dess eventuella budskap. Jag ratar helst låtar som inte säger mig något, som inte riktigt når ända fram. Om detta får mig att verka mycket oproffsig, får jag vara det. Jag ratar helst alla låtar vi sjunger med Rockensemblen.

Kan någon, någon?, ringa mig och förklara vad "And we all say its fever and you know me well" har för mening. Vad vill den säga? Jag vill inte komma dit imorgon och inte ha en aning om ifall jag sjunger ut kristen propaganda eller trallar en fabel om giraffer.  Jag är dum i huvet. Jag fattar inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0