Söndagskväll

Jag känner mig prydlig ikväll, i mitt rum. Jag har med hjälp av Mamma möblerat. Det är numera lite av en högtidlig nyklassicitiskt känsla i rummet tycker jag.

Jag har haft en bra helg. När jag tänker efter, en utmärkt helg. Umgåtts med den jag tycker om, skrattat gott och mycket, ordnat med skolarbete, fått pengar, träffat Bestemalen och så blev jag överlycklig när jag cyklade hem och kom på att det är 1 april på onsdag.

Jag har också, trots snön plockat lite solrosor och tulpaner idag. De växte utanför grannarnas hus, de i de grönprickiga huset. På onsdag ja, 1 april är på onsdag. En liten försmak bara.

Petter har inte sagt förlåt. Mamma sa åt honom att göra det, "Johanna har ju faktiskt ont Petter, säg förlåt nu" Men han påstår att jag får skylla mig själv och att han kan inte hjälpa att jag inte kan ta en enkel knuff. Ögat gör ont, men ser inte fullt så svullet och konstigt ut som det gjorde tidigare idag. Jag är snygg. Inte alls

Nu ska jag äta lite choklad, läsa ut Präriehundarna och sedan sova i mitt stilrena rum.



Kommentarer
Postat av: mugge

Jag hatar alltid dig på 1 april =D

2009-03-30 @ 10:43:10
Postat av: pill

men dumhuve, solrosor och tulpaner växer inte fritt, du har troligen rivit upp din grannes rabatt!

2009-03-30 @ 11:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0