Mitt "Band" heter inte fisk och jag ska aldrig sjunga igen

En miserabel tillställning kvällen till ära. Det var en avslutningsfest av något slag och jag begriper inte varför just vi skulle spela. Passade inte in liksom...

Jag blev tillsagd att presentera bandet som "Fisk" och när jag gjort det ropar Bassisten "Nej, Fizt" Då ville jag dränka mig. Jag sjöng det jag skulle, tackade för ovälförtjänta applåder, skojade till det lite i micken om mitt misstag om "Fisk"-felsägargrejen, ingen skrattade och jag ville skjuta mig.

Cyklade hem med ångestladdade tramp efter att en konstig man kommit fram och sagt "Trots lite falska toner så tycker jag du är en skönsjungade tös" Jaha? Detta var min sista spelning, min sista sång. Nu ska jag satsa på en karriär som trisslottskrapare.

Det enda lite roliga med spelningen var att min härliga gamla sånglärare var där. Jag berättade för honom att jag skulle söka till Liljeholmen och han sa att han kände rektorn för musiklinjen där. Han lovade att lägga ett gott ord om mig om jag bjöd på ett trerätters på slottet. Lätt.

Kommentarer
Postat av: Patrik

HAHAHA bäst!

2009-03-26 @ 22:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0