Barnflicka

I somras fick jag ett jobb som svart betalad barnflicka. Det var inom Emmas mammas adoptivsyster orginalsysters adopitvsysters mamma, hängde ni med? Iallafall, jag hämtade, lekte och tog hand om lille Alex rätt mycket och fick fin kontakt med hans mamma och mormor. När sommaren tog slut var jag inte längre barnflicka, utan inhoppande barnvakt. Men nu, ska jag börja igen. Hämta, lämna, laga mat och lägga. Fast lön med lite nattjobbs extra. Det råkar även vara så att Alex mamma jobbar i en kläddaffär och älskar att ge mig kläder. Idag när jag passat honom och hon kommit tillbaka så fick jag en hel säck med snyggnygga kläder. Jag grät lite, av glädje.

Nu ska jag förhoppingsvis inom kort fungera som sånglärare för mimmi efter förfrågan av Mamma Wallbom. Riktigt skoj! Mimmi och jag har kul och att sångcoacha låter superkul. Så, tummen upp för detta!

Nu ska jag prova kläder och lyssna på för hög musik.
TJAOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0