Sjung om studentens lyckliga dag

Idag övade vi studentsånger. Sjung om studentens lyckliga dag.
O ja, jag vill sjunga om dessa dagar. Det är lyckliga. Jag känner mig lycklig.

Jag var inte ensam om att gråta floder idag när vi hade en liten avslutning med musiklärarna.
De satt där, våra underbara lärare och lös med sina vackra personligheter. Andreas sjöng en hjärtekrossande sång så vackert och Ola pratade så fint. Dea och jag blötte ner varandra med sorgsna lyckotårar och i den stunden ville jag aldrig lämna vår allas "Klubben" Det var en sorlig, fast lycklig stund.

Det blev en ljus och vacker vår, som jag drömde om.
En ljus och vacker vår med många fina stunder.

Nu när det är första juni kan vi väl alla vara överens om att det är sommar?
En fin sommar blir det, det känner jag på mig. En mycket fin, mycket så.
Jag är kär och med allt roligt som händer just nu kan jag bara vara lycklig.

Sjung om dessa lyckliga dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0