Nödvändigt

Nu ska jag in till stan och köpa ett strykjärn och damm. Viktigt att ha.

Oj, jag var visst inte Birgit-gerdh 78. Jag var Johanna 18, som ska köpa hårrosor och trosor. Det är viktigare, plus att det rimmar. Det visste du inte va!? Birgit-gerdh 78 år.

Vet inte riktigt varför jag skriver så konstigt, tror att gamlingarna jag sjunger för påverkar mig. Idag under sångstunden blev en tant sur på mig för jag sjöng för högt (Hon heter Birgit-gerdh, därav den grejen...) En annan sa "Nej, inte den igen" (fast jag aldrig sjungit den förut) Gubben, (som jag gillar bäst)  ramlade ur stolen. Jag ville skratta ihjäl mig, men passar sig ju inte.

Strykjärn var det ja!
TJAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0