Tåg

Verkade jag ledsen igår så kan jag säga att allt är lugnt nu. Ni vet hur man kan få en sådan där Uppgivenkänsla ibland. Sådan fick jag igår. Inte kul att bråka med sin pojkvän och inte kul när allt bara blir så fel. Men det händer ju alla.
Men efter prat, lite tårar och förlåtpussar så blir det bra igen. Tur det.

Nu sitter jag på ett tåg, är snart i Halsberg så det är inte så värst långt kvar till min kära stad. Jag har lyckats glömma mitt busskort, mitt gymnasiekort och mitt gymkort kvar hos Abbsi så det får bli betalning under den närmsta veckan.

Jag måste skriva vad som hände på tåget för några dagar sedan! Helt sjukt!
Jag och Albin åkte på tåget och hörde inte att tågkonduktören kom förbi och sa "Nya resande", iallafall, efter ett tag kom han tillbaka och då sa vi att vi ville betala. Då (alltså dethär är helt sjukt) då blir han fly förbannad och säger att vi är "Ena jävla idioter" som försöker planka på tåget. Han hämtar en annan tågkonduktör som ber om våra legitimationer och sedan säger de att vi måste betala sammanlagt 1600 kr i straffavgift för vi försökt planka. Jag började genast lägga mig i och sa att jag aldrig kommer betala så mycket pengar, vi hade ju inte gjort något. Efter 10 minuters diskution säger den manliga tågkonduktören till Albin "Varför sitter du tyst som ett jävla Mähä"? Förstår ni?, jag förstår det fortfarande inte. Jag var så jävla arg och det slutade med att vi slapp straffavgiften. Det var fanimej bland det sjukaste jag varit med om!
Sjukt sjukt sjukt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0