Ja, det märks

Idag kom mina föräldrar på mig med en grej som jag hållt hemligt för dem. Så nu är jag inlåst på vatten och bröd fram till sommarlovet, nej faktiskt inte. Istället för att göra en stor scen av allting höll jag mig lugn, argumenterade, pratade sansat och moget. Faktiskt funkade den taktiken bättre än den jag använt mig av sen jag lärde mig bråka.
Kanske märks det att jag nu faktiskt är myndig?

Fler saker som märkts av sen jag blev 18
- "Jag har sett ditt leg förut så det är lugnt"
- Inga mer utveckligsamtal
- Pengar direkt in på kontot
- "Ja, du är ju 18 nu så det får du bestämma själv"
- Lite ångest för att jag just KAN bestämma själv

En sak som jag inte får även fast jag är 18
- Jag får inte tatuera mig (har lovat mormor i utbyte mot att hon betalar mitt gymkort)

Det sista suger, för jag är verkligen sugen på en liten tatooooo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0