Gubbar

Skulle precis ta bussen till skolan då jag kom på att jag har ju börjat cykla.
Så jag fick lite extra tid över, perfekt!

Inatt sov jag väldigt bra. Jag vaknade av att Pappa kom in och sa att det snart skulle komma en gubbe och fixa med lite dörrar i huset och att jag inte skulle bli rädd och så. Förra gången det kom gubbar som skulle fixa vart jag aldrig förvarnad utan då råkade jag ju gå utan kläder infront of them. Usch, det var hemskt. Iallafall, så när jag satt och sminkade mig så hörde jag att någon gick in genom dörren. Jag ropade "Hallå" 4 ggr och ingen svarade. Jag blev livrädd och smög ut och kollade. När jag smygit klart var det ingen där men jag hörde en röst som sa "Hallå, det är bara dörrfixarn" Jag vände mig och och såg gubben med dörrarna.  Han hade sett min smyggång och stod och flinade åt mig. Gubbe!

Jag måste verkligen städa rummet nu. Om ni sett detdär avsnittet i "Vänner" då Ross dejtar en tjej vars lägenhet ser ut som ett soprum. Tänk er det rummet 10 ggr stökigare, så har ni mitt rum i huvudet! Kanske lite överdrivet men Mamma sa förra veckan att "Vi kan ju inte ha ett rum som ser ut som ett grisrum" Hon menade mitt, och just nu håller jag med.

Nu väntar Cykeln!
TJAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0