Framtiden

Jag är så oootroligt sugen på att flytta till Göteborg efter studenten! Så sugen att jag varje kväll sitter och leter utbildningar,jobb, lägenheter, Allt! 11 februari tar jag tåger till Götet och söker första utbildningen. Vare sig jag kommer in eller inte kommer in så åker jag dit i april igen och söker den andra, den jag helst vill gå! Kruxet är bara att den kostar 43tusen kronor/läsår. För så mycket pengar har ju jag?

Det är precis just nu vid den här tidpunkten i livet man känner att man är påväg någonstans. Jag känner för första gången att det framtida vuxenlivet, utbildning och "klara sig själv" ligger så otroligt nära. Att sedan de här hemma gärna ser att jag stanna hemma och jobbar ett år, suck! Jag vill bort och se saker, träffa nya vänner, nya kärlekar och nya möjligheter. Någonstans finns ju den rätta platsen. Och min känsla säger att den rätta platsen för mig i höst är Göteborg.

Om man jämför mina helgsplaner med framtidsplaner så ser helgsplanerna lite klarare ut. Skönt det iallafall.
Jag ska ut imorgon kväll och på lördag ska jag ha myskväll med mina två mystjejer. Perfekt helg alltså. Eftersom förra helgen var en ren katastrof så tycker jag att jag är värd en fin helg.

Nu är klockan åter mycket och eftersom jag inte alls sov mycket inatt borde jag gå till sängs. Ska kolla några avsnitt på "Vänner" innan, bästa avslutningen innan sömnen tar vid enligt mig!
TJAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0