Muntligt avtal

Mormor ringde och sa att hon kunde betala hälften av mitt gymkort om jag gick med
på en muntligt avtal gällande två grejer. Den första grejen var att jag inte skulle tatuera mig.
Den andra var att jag inte skulle skriva på något borgen.
Tatueringgrejen känns ju lite surt eftersom jag tänkt göra det strax efter min 18års dag, men borgen? Varför skulle jag skriva på det? Jag sa till mormor att jag inte har så många kompisar som brukar sitta i häktet, faktiskt inga. Hon sa att borgen innebar fler saker än häktesborgen. Så där lärde jag mig något nytt.
Så nu har jag avlagt ett högtidligt muntligt avtal.

Ni läser väl NAbloggen? http://www.na.se/meny/blogg/index.asp?mb=94


Jag och Albin ska stanna uppe i min soffa inatt och kolla på Pelle Svanslös julkalender.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0