"HON heter Ludwig"

Idag var jag och pratade på en grundskola om min fina gymnasieskola. Bredde på till maxgränsen om hur perfekt allt är på Karolinska lärovärket. Efter det första infomötet kom en pappa fram till mig med sitt barn. Han frågade
"Vilka instrument får man lära sig?" Jag svarade på frågan, och fortsatte "Vill hon gå musikestet?" Pappan kollade lite halvsurt på mig och sa till min förfäran "HON heter Ludwig" Hejochhåsåkandetgå, Tjejen var en kille med långt  hår och feminima drag. Hon, jag menar Han LUDWIG såg lite halvledsen ut. Jag rodnade och sa något i stil med "Förlåt ja ja jag tänkte på eh håret" (som om dagens killar inte brukar ha långt hår, FUCK YOU JOHANNA)
Efter gick jag in på toan och dunkade huvudet i vägen. Nej det gjorde jag inte, men jag var nära.
Stackars Ludde!

Blev skjutsad till stan av studievägledaren för att därifrån åka hem till Kaprisvägen. Såklart hoppade kedjan efter 5 tramp så jag fick ta bussen. Hem till Mat och dator.

Imorgon ska jag och de andra ur fördjupningslinjen iväg och prova kläder till helgens konsert. Jag ska spela en blyg 60tals flicka och sedan sjunga en klämtjäck låt med lite halvtöntig text. Vill ni se konserten kan ni köpa biljetter på konserthuset, men det kommer nog inte bli så kul. Så hoppa över det. Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0