Tredje Advent

Adventsmys med Le Famille. Jag ordnade choklad med färdigvispad grädde till Petter och Mig och mamma och pappa drack glögg. Jag avskyr glögg i alla dess former och smaker. Pepparkakor med brieost i mängder för min del, och julmusik gjorde så att det blev en mysig stund. Sen råkade jag klippa sönder locket till pepparkaksburken och då blev alla sura på mig och likameddet friden slut.
 
"När första är tänt är det första advent. och så säger man så på alla adventsdagarna" sa Albin när jag frågade hur de gulliga adventsverserna gick. Så denna mörka decemerkväll läser jag med harmonisk stämma När tredje ljuset är tänt är det tredje advent

Ha, ett litet roligt inflik i livet hände för några timmar sedan. Mormor ringde och sa att hon sett en annons med ett rockband som sökte sångerska. Hon tyckte att jag skulle ringa och fråga lite mer och kanske testa för dem.
Men hon sa också
"Ta med dig han killen som du är kompis med"
 "Max menar du?"
"Ja, han hör säkert om de är bra och han kan vara ett litet skydd om de är konstiga"
Iallafall, jag ringde upp nummret som mormor gav mig och presenterade mig. Det lät intressant men jag kände ändå att jag ville ställa två meningsfulla frågor.
Fråga 1 - Hur gamla är ni?
Fråga 2 - Har ni några spelningar
Svaren var inte så glädande.
Svar på fråga 1 - 40 till 45
Svar på fråga 2 - Nej tyvärr
Jag får fortsätta söka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0