Pengar och jobb

Nu har jag handlat allas julklappar. Jag har en krona kvar i plånboken och minus 97 på kontot så jag hoppas på lite cash i julklapp. Skulle vara skönt om ekonomin blev stadigare nästa år, och det kan den bli om jag får telefonförsäljarjobbet jag sökt. Skulle känna 1600 i veckan då och det skulle ju betyda räddningen för mig.

Jag var en gnutta nedstämd på stan trots sällskap från BM, Cillis och Lotta. När jag började gå mot bussen för hemresa kände jag inte alls någon stämning. Men då! Hör jag "Fairitales of New York" ur utställda högtalare och då åkte humöret och stämningen upp till max. För det min allra bästa jullåt. Tack till den som satte på den precis då jag gick förbi.

Nu måste jag slå in alla julklappar för sedan ska jag gå och provsmaka allt som finns i kylskåpet. Har redan nallat lite av det Mamma bakar i köket men det var faktiskt inget gott. Chockladkakor med aprikos i, inget för mig.

TJAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0