Krig i juletider

Ni vet, jag är väldigt kinkig med maten. Äter inte något som jag inte vet hur det smakar eller något som ser skumt ut. Därför har jag aldrig i hela mitt liv ätit julskinka. Fram tills för 5 minuter sedan. Det började med att Petter skar av fettet från skinkan och sa "Johanna, blunda så ska du få något gott i din hand" jag gjorde som han sa och fick all skinkfett i handen. Jag slängde det och slog Petter det hårdaste jag kunde. Sedan blev jag övertalad av Mamma att smaka. Och, det var ju supergott!

Har även klätt granen med Pappa och Petter. Eftersom vi har plastgran ser den inte lika fin ut som de flesta andras, men dedär osynliga tävlingarna om "Vemsomhardenfinasteochlyxigastegranen" orkar jag inte med så jag är stolt över våran enkla fula gran. Grön är den iallafall.

Nu är det inte så långt kvar tills imorgon. Imorgon, julafton. Jag kanske inte har skrivit det men vi ska fira jul här i nya huset detta år. Farmor, Farfar, Mormor och Anders kommer hit. SKulle önska så att mina älskade kusiner kom hit också med det blir tyvärr inte så. Istället kommer de på min 18års dag. Som är om.... håller ni koll?? 6 dagar! Wiho!

Jag älskar Julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0