Hemma

Nyss hemkommen från barnvaktandet. Sitter i Petters rum och har precis gett honom hans julklappar. Jag kunde inte hålla mig och när han inte ville öppna dem hotade jag med att slänga dem. Så han fick öppna. Det var ett videoband och ett kasettband, lite oldschool där ja.

Vilken fin helg jag har haft. Jag har faktiskt gråtit en skvätt av glädje. Det var när jag och Albin gav varandra julklappar... (vi kunde inte heller hålla oss) Han gav mig ett silverhalsband som var det vackraste jag sett i hela mitt liv. Det var det finaste jag fått någonsin och tro inte att jag blev lite rörd. Nu snackar vi hulkningar.

Albins 19års dag blev också toppen. Jag gick med hans familj och vi sjöng "Jamåhanleva" och det var så mysigt att jag blev lite blöt i ögonen där med. Vi gick ut och åt på Grekisk resturang och efter en veckas mathat så fick jag äntligen matlusten tillbaka, det var såå gott! På kvällen festade vi med hans kompisar och vid tolv blev jag hemskickad i en taxi med tydliga adressinstruktioner.
Nu sa Pappa precis att videon är sönder, så min julklapp till Petter var rätt onödig. Fast den kostade bara 15 spänn.

TJAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0