Fin jul

Det har varit en lugn jul i år. Tillskillnad från Usa-julen eller någon annan. Eftersom det blivit lite splittringar i släkten så blev vi färre nu, men jag tycker det har varit mysigt. Destomer folk kommer på måndag när deras lilla galna släkting fyller 18 år. Farmor frågade inte mindre än fyra gånger om hur det kändes att bli så stor. Mormors sambo vägrade kolla på Kalle Anka för han sa att det är så dåligt. Jag och Petter tittade på varandra och suckade djupt.

Vad fick jag då? Jo, jag fick det jag önskat mig. Klänning, andra kläder, örhängen, rosor till håret, hårspray, ansiktsprudukter, pengar och lite sådant. Nöjd och glad är jag. Det jag inte fick idag av det jag önskat mig får jag på födelsedagen. Så jag är alltid tillfredsställd efter december, super!

Nu lyssnar jag och Petter på Bowie och ja, Underbart med jul och underbart med livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0