Skolan, en plats i stan

Skolan började igår och det var med både vilja och ovilja jag entrade skolgården i sällskap med Dea. Vi träffade våran skäggiga klassföreståndare och efter en flamsig och rätt oseriös timma med klassen första skoldagen över. Jag följde med Dea hem och i hennes lilla lägenhet blev jag kvar till natten, vilket gjorde att mina föräldrar gav mig en lång föreläsning om sömn och hänsyn.

Andra dagen, idag alltså erhöll mer som kan vara i erat intresse.
Vi fick en ny lärare och efter att vi haft honom en lektion har jag ännu en gång fått det bekräftat, min klass är knäpp och virrig. Eftersom jag inte vet om folk från klassen skulle ta illa upp om jag skriftligt citerade vissa av deras uttalanden så vågar jag inte men som Dea uttryckte det "Det sitter en gubbe i mig och skrattar hela tiden på lektionerna" Knäppa skämt, blåsta svar och roliga dialekter är bara förrätten.

Den nya läraren "Mr A" som ska lära klassen om religion verkade faktiskt riktigt bra. Det visade sig även att jag och Dea ska ha honom i Filosofikursen som vi valt. Lärare som man har i ämnen varje dag blir som en del i ens liv så jag ska försöka att hålla mig på god hand med "Mr A"..
Religion är faktiskt ett ämne som(tro det eller ej) intresserar mig mycket så därför ska kursen bli kul och givande. Fyfan vad jag blivit seriös.

TJAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0