Let's call it music

Nu lite rapport från musiken då...

Första gitarrlektionen på kulturskolan var av den pinsama grejen. Hade inte räknat med att få börja med rätt så mycket svårare grejer än vad mina händer behärskar. Så, jag ska aldrig mer säga "Ja, jag kan spela gitarr" Och jag ska verkligen aldrig mer säga "Jag kan fingerpicking" för enligt läraren kunde jag inte det. Det jag kan med plockning har jag självregiserat så kanske inte så konstigt att jag fick kritik för mitt egenskapande. Men ackordskunskaperna klagade han inte på iallafall. Lucky me. Vi kom överens om att det jag ville få ut av den ettåriga kursen var att utveckla mitt kompande av sånger jag sjunger och skriver själv.

Direkt efter den pinsama lektionen var det dags för sångensemblen, vilket gick inte bara bra, utan överaskande bra. Blev snabbt imponerad av de tre andra som ingick i ensemblen, vilka röster de hade! Det lät bra och jag tror den kursen kommer bli väldigt spännande och jag hoppas innerligt att jag kommer utvecklas under detta fördjupningsår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0