Skatteverket är Skitverket

Maj. Jag skickar in att Felicia ska heta Felicia Roza Vilde Kroon Bronsberg. Får ingen bekräftelse. Ringer. Nej, de har inte fått in några papper. "Kan du skicka nya?" Ja okej. Skickar in nya.

Juni. Väntar.

Juli. Får besked att Felicia heter Felicia Kroon. Inget annat. Ringer och frågar om hennes andra namn. "Det kan ta tid" är svaret.

Augusti. Tiden går. Inga fler namn.

September. Får brev hem att Felicia heter Felicia Roza Vilde Kroon. Bronsberg blir avslaget för att ingen av föräldrarna heter det. Nehe? Ringer och säger att hennes pappa minsann visst heter Bronsberg. "Han står skriven som Nilsson i efternamn, Bronsberg som andra namn" "Går det att fixa då?" suck suck suck. Svar: "Det kan ta tid"

Bara för att testa Skitverket ska jag skicka in nya namn till Felicia. Ursula Trollunge Britt-Louise Kamprad. Ska se om de vågar bråka med ett Ikeabarn.


Kommentarer
Postat av: Katja

Tänk bara på att om du sätter ditt efternamn först så blir hennes "riktiga" efternamn Bronsberg och Kroon blir ett andranamn som hon inte kan föra vidare till eventuella barn utan att själv byta till bara det efternamnet först. Så fick nämligen jag göra, ta bort mitt ena efternamn för att det jag ville ge till barnen skulle räknas som annat än andranamn. Knas knas.

2011-10-02 @ 14:31:39
URL: http://www.lillarodden.wordpress.com
Postat av: Katja

Tänk bara på att om du sätter ditt efternamn först så blir hennes "riktiga" efternamn Bronsberg och Kroon blir ett andranamn som hon inte kan föra vidare till eventuella barn utan att själv byta till bara det efternamnet först. Så fick nämligen jag göra, ta bort mitt ena efternamn för att det jag ville ge till barnen skulle räknas som annat än andranamn. Knas knas.

2011-10-02 @ 14:33:24
URL: http://www.lillarodden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0